Žádost vyplňují rodiče v případě předpokládané absence žáka z důvodu dovolené, soustředění apod. Zprávu odevzdejte třídnímu učiteli.
Žádost vyplňují rodiče například pokud je na základě lékařské zprávy doporučeno žáku necvičit. Žádost odevzdejte třídnímu učiteli.
Projekt Partnerská škola Nakladatelství Fraus je zaměřen na základní školy a víceletá gymnázia, které ve větší míře využívají učebnice tohoto nakladatelství. Hlavním přínosem partnerství pro školy je kromě řady výhod možnost získat moderní technologie do výuky za zvýhodněných podmínek. Významným cílem tohoto projektu je získávání zpětných a aktuálních informací ze škol, které jsou důležitým podkladem pro hodnocení a tvorbu produktů nakladatelství Fraus.
Partnerství ukazuje rodičům zájem a iniciativu školy rozvíjet nové výukové metody, a tím také poskytovat lepší vzdělání svým žákům. Škola zapojená do projektu se zajímá o moderní trendy ve vyučování, které oživuje doplňkovou vzdělávací literaturou a používáním interaktivních pomůcek.
Hodina |
Vyučovací čas |
Přestávka |
1. |
8.00 - 8.45 |
8.45 – 8.55 |
2. |
8.55 - 9.40 |
9.40 – 10.00 |
3. |
10.00 - 10.45 |
10.45 – 10.55 |
4. |
10.55 - 11.40 |
11.40 – 11.50 |
5. |
11.50 - 12.35 |
12.35 – 12.45 |
6. |
12.45 - 13.30 |
13.30 - 14.00 |
7. |
14.00 - 14.45 |
|
8. |
14.45 - 15.30 |
|
Ve dnech 23. –
1. Hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání.
2. Hodnocení souladu ŠVP a RVPZV.
3. Získávání a analýza informací o vzdělávání se zaměřením na podporu rozvoje čtenářské a matematické gramotnosti.
Závěr:
ad 1. Škola vytváří rovné podmínky pro přijímaní ke vzdělávání, sleduje a zohledňuje vzdělávací potřeby žáků, výsledky vzdělávání žáků svědčí o dobré připravenosti většiny absolventů školy k přechodu na vyšší stupeň vzdělávání.
ad 2. ŠVP pro základní vzdělávání Spektrum je v souladu s RVP pro základní vzdělávání.
ad 3. Škola systematicky sleduje a rozvíjí čtenářskou a matematickou gramotnost.
V příloze si můžete prohlédnout inspekční zprávu. Ostatní zprávy jsou uloženy zde, pokud chcete získat více informací o práci České školní inspekce, můžete navštívit její webové stránky www.csicr.cz.
Technologické řešení školních webových stránek
Webové stránky ZŠ Sokolov, Křižíkova 1916 jsou uloženy na serveru školy, nabízejí snadný přístup ke školním dokumentům a k informacím o škole doplněných o množství příloh. Mají dvě části: první je veřejná, druhá, redakční, přístupná pouze pro správce webu. Webové stránky školy a redakční systém byly vytvořeny na zakázku společností Luma Computer, spol. s r.o., s kterou zůstává škola neustále v kontaktu a diskutuje o technologickém vylepšení stránek.
Na školní web má přístup pouze správce webových stránek, kterému jsou zasílány nové příspěvky. Větší změny na webu jsou konzultovány s vedením školy. Aktualizace webu probíhá několikrát týdně, novinky jsou zřetelně označeny a je znán datum jejich zveřejnění. Stránky jsou průběžně kontrolovány.
Školní web neobsahuje citlivé údaje o žácích, u fotografií nejsou uvedena jména. Ke zveřejnění fotografií má škola souhlas zákonných zástupců. Nejsou zde odkazy na nevhodné stránky. Všechny publikované texty, fotografie a videa vytvořili žáci či učitelé. Na webu se nenachází prvky, které by porušovaly autorský zákon. Web neobsahuje reklamu, nedokončené stránky ani nefunkční odkazy.
Struktura webu
Informovanost
Na domovské stránce je základní škola představena z hlediska historie, počtu žáků a tříd, výčtem odborných učeben, spolupráce s německou partnerskou školou a mimoškolních aktivit žáků. Nejnavštěvovanější rubrikou je rubrika „co se děje“, ve které se návštěvníci dozví o všech akcích konaných ve škole. V rubrice „pro rodiče“ jsou nejdůležitější zprávy pro zákonné zástupce žáků.
Dále následuje několik rubrik umožňující přístup k dokumentům školy, které vyžaduje legislativa. Návštěvníci stránek zde naleznou školní vzdělávací program či úplný školní řád jehož součástí jsou pravidla hodnocení žáků. Neméně důležitou rubrikou je i organizace školního roku.
Další významné rubriky jsou „výsledky v soutěžích“, „práce žáků“ zahrnující práce výtvarné i literární. V rubrice „třídy“ lze najít seznam žáků v jednotlivých třídách s fotografií třídy. „Fotogalerie“ doplňuje rubriku „co se děje“ o velké množství příloh.
Vzdělávání
Komunikace
Školní web zajišťuje zpětnou vazbu veřejnosti směrem ke škole formou e-mailové pošty, jejíž adresa je v kontaktech dobře viditelná. Každý pedagog má vlastní školní e-mailovou adresu, na kterou školní web odkazuje. Přes Server Exchange mají pedagogové možný přístup ke poště i z domova. Připomínky a dotazy týkajících se školního webu je možné zasílat na e-mailovou adresu školy info@zs8so.cz nebo na dvorak@zs8so.cz.
Již od roku 2000 je naše škola zapojena do projektu „Školní mléko“, ve kterém spolupracujeme s firmou Laktea, o.p.s. Cílem projektu je podpořit zdravou výživu a zdravý vývoj školní mládeže. Nárok na dotované mléko a mléčné výrobky mají všichni žáci plnící povinnou školní docházku, od roku 2008 nově i žáci mateřských a středních škol. Díky dotacím EU a podpoře výrobců se podařilo nabídnout žákům příznivou cenu mléčných výrobků. V červenci 2009 rozhodla vláda ČR, že každé dítě, žák nebo student má nárok každý vyučovací (provozní) den na jeden dotovaný mléčný výrobek.
Od roku 2009 je naše škola zapojena rovněž do nového programu Evropské unie a České republiky „Ovoce do škol“, ve kterém spolupracuje se stejným dodavatem. Na čerstvé ovoce a zeleninu mají nárok zcela zdarma všichni žáci 1. až 5. ročníků. Cílem projektu je zvýšit u dětí oblibu ovoce a zeleniny, přispět ke změně jejich stravovacích návyků, tím bojovat proti dětské obezitě, a tak zlepšit zdravotní stav mladé populace. Druhotným efektem by mělo být celkové zvýšení spotřeby ovoce a zeleniny.
Školní jídelna je zapojena do projektu „Škola plná zdraví“. Cílem projektu je začlenění většího podílu zeleniny do školního stravování v České republice a nenásilnou, hravou formou zvýšení obliby zeleniny u dětí. Za lednový odběr jsme obdrželi polévkovou kuchařku.
Za finanční pomoci Nadace Duhové energie se nám podařilo doplnit materiálně-technické podmínky keramické dílny a tak již od 23.února 2006, kdy došlo k otevření Duhové dílny, jsme zásadním způsobem rozšířili pole působnosti nejen keramické dílny, ale umožnili i dalším zájemcům využít své schopnosti v malbě na sklo, v malbě na hedvábí a spoustě dalších technik. Další využití se nabízí při vyučovacích hodinách výtvarné výchovy , pracovních činností, nebo také při doplnění činnosti školní družiny. Bez finanční pomoci Nadace Duhové energie by doplnění podmínek trvalo podstatně déle a projekt Duhová dílna by byl stále jen na papíře. A za to patří Nadaci Duhové energie náš dík.